fredag 22 april 2011

min zink hink


Långfredagen brukar vara en av de längsta dagarna på året ..men det gör inget för vi har massor att pyssla med idag ..turridning, middag, födelsedagskalas m.m....Här är min nya zink hink...det blev lite penseer , påskliljor, och en krydda tror det var timjan ...och så lite halm runt kanten...
Lite gamla redskap kan vara charmigt att hänga på den gamla stegen ute på gårdsplanen....ett välkomst arrangemang ....Bara inte hästarna äter upp blommorna , de brukar vara framme här....

Några tänkvärda ord ...FÅNGA NUET OCH LEV I DET ....kram !

3 kommentarer:

  1. Vad fina bilder du bjuder på idag.Ja när man var liten så var inte denna dag rolig!Tur att det ändrar sej.Låter som en kanon dag.Önskar dej en härlig lååångfredag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Fin plantering!

    Mysig gammal stege, bra att hänga fina saker på.

    Ha en fortsatt fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Den är så fin din hink/balja..
    Jag har fortfarande inte bestämt mig om det skall få flytta hem en sådan här.. Vet ju inte riktigt vad jag vill ha på trappen..

    Ha nu en fin fortsatt påsk..

    Kram Mia

    SvaraRadera