måndag 20 juni 2011

zinkbalja

På mitt lilla trädgårdsbord har jag just nu en zinkbalja med lite blommor och vatten i ...
ideen har jag tagit ifrån  fröken knoppsbutik här i byn...hon har en helt ljuvlig butik med massor av grejer man bara vill ha...så ni som bor här i trakten måste bara göra ett besök där ..ni kommer inte att bli besvikna...hennes blogg kan se här brevid på mina länkar....
Sommarblommor som du hittar utanför huset, alldeldes gratis och såå fina blir de i skålen ...bara att byta efter humör och årstid.....

Snart dags att ta sig till jobbet ...det är bara några veckor kvar till semestern nu ..så man får kämpa på ...men vad jag längtar efter sol och ledighet ..KRAM !

7 kommentarer:

  1. Fint med "blombad" i zinkbalja på ert lilla trädgårdsbord.. Så enkelt men så vackert..

    Ha en bra måndag nu trots regn..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. jättefint, jag brukar oxå lägga blommor i vattnet så där, det enda som är jobbigt är att min katt dricker upp vattnet;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev med sommarblommor i fatet. Har just tagit bort ett med nyponrosor i. Jag ser nu att man kan ju även använda andra blomster.
    Tack för tipset

    SvaraRadera
  4. Såå somrigt och fint :o)
    Har tt gammalt kockumtvättfat som jag ska göra lika med och precis som du säger, blommor bakom huset och e alldeles gratis, e vardagslyx !!

    Ha det gott och kämpa på till semestern nu :o))

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Så fint!
    Enkelt men mycket vackert!
    Lite sol skulle sitta fint nu, idag har ju vädret varit bedrövligt trist.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Så fint och bra tips:) Inlägget innan var kul, fick en glimt på hur du ser ut;) Jag brukar också har såna flätor:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej svejs! Jag har försökt ett flertal gånger att kommenterar dina inlägg men misslyckas hela tiden, vet ej vad jag gör för fel....
    Så enkelt och fint med blommor i zinkbaljan..
    Åh så fint ni har det på gården vi måste oxå ta tag i trädgården..
    Önska dig en härlig vecka kram Helene

    SvaraRadera