fredag 5 april 2013

Ranunkler...

Jag har svårt att motstå Ranunkler ,
de tilltalar mig på ett personligt sätt..
.
De bara står där i butiken och väntar på ett
nytt hem ..


Just så var det idag , de bara slank ner i vagnen..
Hm! var ska de bo då ?

Jag flyttar runt å provar lite här och var !


.

Underbart vackra!..

Nu tar vi helg !
yes...
vila , avkoppling å så lite yoga..

Tänkvärt 
om yogan !

Vem som helst kan yoga..
bara viljan finns till ett friskare liv och ett
lugnt inre.
Det som gör yogan så effektiv är att den påverkar
så många delar av ditt inre.
musklerna sträcks ut
blodcirkulationen sätter igång
nervbanorna masseras
lymfsystemen hålls friska
sinnet lugnar sig

ja det är massor som händer i kroppen ..mm..
framför allt ett redskap för personlig utveckling.
och att hitta balans i ditt inre..

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst ...
( boktips! Malin Berghagens bok yoga)

"Namaste.."

som yogan alltid avslutas med ..


2 kommentarer:

  1. Ljuvlig blomma..........bäst är att den finns i så många läckra färger.
    Du hittar säkert en plats för den...........

    Skön helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så underbar färg på de där Ranunklarna jag har visst fallit för samma som du...

    SvaraRadera