lördag 17 juli 2010

blommor



Tillbaka igen ... vi har varit på en liten semester tripp i Danmark...med våra vänner . Det blev en upplevelse av häärlig atmosfär...här nedan kommer lite fina bilder som jag tagit ...ta nu inte fasta på själva bilden för jag är ingen mästerfotograf precis ..men bilderna talar ju ändå sitt tydliga språk ...När vi nu kom hem så blev vi båda så inspirerade så vi satte igång genast med att fixa och dona i vår trädgård ...här har min sambo fixat en spalje till luktärterna på den tråkiga stengrunden .. det blev även ett besök på den lokala plantskolan ...resultatet kommer senare ...hi





Det fanns massor av stockrosor i danmark vid husväggarna ...så ljuvligt fint ! sådana måste jag få tag i ...kanske någon vet var man kan köpa sådana plantor ? eller är det för sent att sätta dom nu ..? kan man använda fröer har jag hört ?Någon som vet ...







En sagolik port av rosor ..en sådan vill jag också ha ..måste plantera några också ...men det tar ju några år ...suck






En samling av zinkbord ...kanske något att ta efter ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar