tisdag 2 november 2010

liten komod


Liten komod , ja så kan det väl heta...detta är en skåp liknande äpplet serien ...den har också varit brun innan ...men gud ! så många gånger den fick målas ..det blödde igenom hela tiden...men det gäller att ha tålamod ...ibland har man det ...lite fattigmanssilver här pryder den ..tavla, spegel och en lingonkrans som blivit spraymålad vit ...den fick ett liv till för den började vissna ...gäller att vara påhittig ! Detta står i vårt vardagsrum...just nu eldas det så gott i den nya kaminen ...mys pys här ! kan det kännas skönare ..en kopp tea , äntligen hemma .och så förstås tidningen lantliv med julinslag ...det gillar jag ...kvällen på er ..KRAM !

3 kommentarer:

  1. Ja vi myser vi, min Vera är en riktig mysare.. Dock har hon dragit på sig feber under dagen, så imon får hon vara hemma o mysa med pappan sin..

    Hm, här om dagen lovade jag mig själv, inget målande på länge...Hm..Men för en timme sedan blev soffbordet målat..puhh..O du?! Verkar som att jag får måla många gånger jag med..vet i tusan vad det var för färg jag fick tag i...

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad fint det blev!

    Själv har jag målat svart idag...

    Ombyte förnöjer!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Så fint litet skåp med vackra saker på..

    Härligt med en kamin.. Jag önskar vi hade kunnat elda i vår öppna spis, den skall fixas till en dag men vi har en hel del saker som måste gå före.. Men en massa ljus inuti den ger ju mysstämning det med, dock ingen skön värme..

    Kram Mia

    SvaraRadera