söndag 7 november 2010

små skålar


Häärliga Söndag ! i dag var det nästan lite julstämning ute...frosten kan vara riktigt vacker...man blir så mycket piggare när det är ljusare ute ...lite luktegott som dekoration på bordet ...torkade nejlikor och en torkad citron ...det finns att köpa i lösvikt i vissa butiker ...pryder just nu vårt köksbord ....



Gamla loppisskålar kan vara charmiga ..de här var så söta tyckte jag ...så de fick följa med hem ...kan användas till det mesta ... Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Hey Mammie!
    Igår var vi på svensk bazaar. Typ en julmarknad med svenska grejer som prästost, svenskt godis och räkmackor. Även svenska juldekorationer och sådant fanns där. Jag hade hoppats på att få med mig en påse lussebullar hem men de var slut när vi kom! Typiskt! Amerikanarna gillar svenska bakverk och godis!

    VI åkte till IKEA sen och köpte svenska matvaror. Sill, julskinka, julmust, pepparkakor och kaviar. OCH MARABOU CHOKLAD! åh vad gott det smakade när man inte ätit det på länge!

    Hoppas allt är bra och se till att vara lite snabbare på att svara på mailen! Puss o Kram!
    Kram Manda

    SvaraRadera
  2. Hejsan på er Vi var hemma en sväng hos er i eftermiddas men ni var inte hemma Står en grj till er vid ytterdörren Syns i morrn Kram från Laila

    SvaraRadera
  3. Men Laila då ...synd att vi inte var hemma denna gången heller ...jag lämna en speciell inbjudan till er nästa gång ...jag lovar ..klart att ni ska få kaffe ...och tack snälla för paketen ..jag blev jättteglad ...ses i mon ...kram jeanette

    SvaraRadera
  4. ROLIGT att du kikar in ibland ...så du ser vad som händer här ...saknar dig allt ...ska kolla mailen bättre ...jag lovar ...ha det gott ! kram mamma ...

    SvaraRadera
  5. så fina loppisskålar, lite gammaldags och härlig stil. Jag känner dofter av jul hos dig, härligt. Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera