lördag 8 december 2012

nejlikor

En kall å vintrig morgon ..
jag går här just nu å spelar Martin Stenmarks 
nya julskiva å äter pepparkakor ...

Doften av apelsin å nejlikor sprider sig också just nu i köket ...
kan det bli bättre julstämning !!

Visst är det enkelt å fint att ha apelsiner med 
nejlikor i och lite röda band ...

Jul på några sekunder ...

Nu måste jag skynda , ska julshoppa .med vänninan 
i stan ...ska ha öppnat en ny butik i sölvesborg ...

fortsättning följer ...

ha en bra dag !

KRAM !

1 kommentar:

  1. Å så mysigt!
    Jag har faktiskt inte lyssnat på den skivan än..
    Mm nejlikor och apelsin..jag håller med..det doftar verkligen jul.
    hihi,,minns genast den julen då Kajsa var liten o skulle sätta på nejlikor på apelsin. Hon satt länge länge och tålmodigt medans jag bakade..så ropar hon.. Maaaamma måste ha mer knappar....!!
    Fniss..hon hade satt hela påsen nejlikor tätt tätt på ena sidan av apelsinen...
    Vi hade ju inga fler men vi hängde upp den i ett fint band ändå..såååå sött att man önskar att man kunde ha sparat den.

    men du flämt...vilken takhöjd ni har vid matplatsen..woooow så härligt!
    Kram o ha en mysig dag nu då.
    Katarina

    SvaraRadera