tisdag 3 augusti 2010

kuddar


En samling kuddar i sängen...några nya några gamla ..här hittade jag ett örngott som också varit min mormors en gång i tiden ..man kan öppna det och lägga sitt nattlinne i den ...det är nog meningen ..men den får vara en kudde nu tillsammans med de andra på sängen. Jag gillar kuddar också har jag märkt ,,det slinker alltid med någon när jag är och shoppar om jag blir förtjust i den...kuddar är lika med mysfaktor för mig ...de ger ett häärligt intryck i inredningen...




En romantisk kudde med tryck...





Här är en rosenkudde som jag inhandlade när jag var i stan häromdan ..den är broderad i korsstygn ..tänk att man tyckar om korsstygn igen ..det hade jag inte kunnat tänkt mig för några år sedan ..men den passar ju perfekt in i den lantliga stilen här ...nu pryder den sin plats i lilla soffan ... Idag blir en slappa dag ...ska fixa lite ...har satt min lilla tjej i arbete ..hon målar nu inne i vårt skafferi ...kanske lite överkurs ...men fint blir det allt ...Ni ska snart få se resultatet...Ha en bra dag ! KRAM ....

2 kommentarer:

  1. Härligt med en massa kuddar, ska själv sy nya överdrag till en del av mina kuddar. Det blir av gamla lakan och virkat hade jag tänkt. Gillar rosenkudden du har superfin..Älskar rosor. Din mormors gamla örngott är jättegulligt.
    Idag har jag nystat upp mitt vita garn jag köpte på Maria Magdalena marknad..har börjat virka på en stor duk. Klart du ska göra ett besök på Mandelmanns trädgård..många fina ideer fick man med sig därifrån. Sen var det kul att se det efter man följt dem på TV. Lyckost dig som har en massa gamla fönster, finns ju så mycket man kan göra med dem.
    Ha en skön kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Kuddar gillar jag med fast det syns inte hos mig.. Har liksom inte hittat de kuddar som jag vill ha och som passar hos oss..

    Jag kommer jättegärna och fotograferar hemma hos er.. När har ni bäst ljus i huset under dagen?? Bra ljus ger ju bra mycket bättre bilder..
    Du kan maila mig om du vill.. maria.johansson@oktv.se

    Kram Mia

    SvaraRadera