lördag 14 augusti 2010

mårbacka


Äntligen ...så har jag blivit färdig att köpa en mårbacka pelargonia...har stått på listan länge ..nu bara stod den där såå ..söt ! den fick följa med hem . Jag ändrade på prylarna i hallen ...nu får den bo där...Idag så har det varit en häärlig dag ! fick besök av min bror och hans småttingar ..alltid lika roligt när de kommer till faster de är så söta och charmiga ..ett gott betyg de ville stanna kvar hos oss ...de kommer från stan så livet på landet blir lite annorlunda för dom här...När dom hade åkt så tog jag och min sambo en tur ut i skogen och letade efter kantareller ..vi hittade till 2 mackor ..mums! mums !

4 kommentarer:

  1. Mårbacka är min favorit.
    Syns på måndag, Alice kommer efter åtta.
    Kram goa fröken

    SvaraRadera
  2. Mårbackan är så fin men jag har så svårt att hålla dem fina..

    Kantareller!! Mmmmm vad gott.. Vi har sagt länge nu att vi skulle ut och kolla efter just det men har inte blivit färdiga än..

    Klart R skall köpa en MC igen ;-) Det är ju så ljuvligt att åka.. Jag har länge velat ta mc-kort men inte haft råd, men kanske en dag ;-)

    Ha nu en bra kväll och en bra måndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja rosa mårbacka är ju bara sååå himla fina, riktiga sommarblommor. Mina har vuxit så de snart täcker hela köksfönstret, vet inte riktigt hur jag lyckats så bra med dem i år...hiihihii har ju inga gröna fingrar direkt :-)) Ja du är så välkommen, maila bara så bestämmer vi en dag som passar. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  4. Kanatreller är det hiskeligt ont om hos oss. Men soppor har vi hittat så pass att vi har kunnat frysa in. Men det är väl avsaknaden av regn som gör att det inte växer så mycket svamp, ännu... vi har ju september kvar...
    Dina stilleben är alltid så fina!
    Hulda

    SvaraRadera