torsdag 29 mars 2012

uteplanteringar

Det lilla trädgårdsbordet har fått komma fram igen ,just nu så pryder det platsen vid ingången ,ett litet "välkomnande bord"...
En gammal å sliten kratta från återbruksboden , dom tittade konstigt på mig när jag köpte den ..hi.hi..
det var samma man som hjälpte mig med mangeln ..han undrade nog ..
Men visst var den charmigt sliten..

Jag har också bundit lite björkkransar av hängbjörkens grenar ,
efter en storm så ligger det massor av grenar på  gräsmattan ..de är så lätta att binda i hop .

Gamla roliga grytor går utmärkt att plantera i ,
denna prickiga är lite söt tycker jag ...
.....
Tänkvärt !

Öva idag på att känna att
du är bra på det du gör,
vad du än tar dig för.

av.Mia.T

hon är en klok kvinna..
många av de tänkvärda orden kommer härifrån ...

"Min lilla bibel "
som hjälper mig i vardagen ..

KRAM !

7 kommentarer:

  1. Vad fint du har, både ute och inne!

    Jag pyntade faktiskt också med lite ris och vita fjärdrar igår, fast lusten ville inte riktigt infinna sig.....................just nu jobbigt att min dotter inte mår bra...........

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. En sådan kratta fanns i mitt barndomshem =)
    Varje gång jag läser din blogg tänker jag att jag måste in på återbruksboden men så glöms det bort.. Nästa vecka kanske =)

    Ha nu en fortsatt fin torsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. spokslottet.devote.se29 mars 2012 kl. 15:10

    Vad du är kreaktiv med dina uteplanteringar.
    Jag kommer liksom inte till skott.
    Oj då nu blev jag visst lite vitsig på köpet.
    Kram June

    SvaraRadera
  4. Så himla fint du har gjort & så välkomnande! :)

    Ha en fin Torsdag!
    Kramar Clara

    SvaraRadera
  5. Bara så himla gulligt och välkomnande har du gjort.Du är ju bara så himla kreativ.Ha en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Ser så mysigt och vårigt ut. Du är duktig <3

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    vilka underbara bilder! den lilla krattan pasar ju toppen där...hmm...jag tror jag har kvar en liten kratta från när barnen var små....ska nog leta fram den..;)
    Vad fint du har det i matrummet och håret är ski......snyggt..;)

    Kram o ha en mysig fredag!
    katarina

    SvaraRadera