lördag 24 mars 2012

vårblommor

Visst känns det som vår i luften nu ..nästan som sommar ...vi har ju haft höga temperaturer 
några dagar ..Häärligt ! 
Idag så har jag strul med datorn här ..inlägget innan blev  fel nu går det inte att få bort ..suck !
Hjälp måste till ..hi hi..jag å data....

Men ..
här ser ni iallafall lite planteringar som blev till igår ..
jag har letat upp lite olika krukor att plantera i ..
det kan bli charmigt tycker jag ...
speciellt när man samlar dom alla tillsammans..
så här i grupp...

Då kan man tillåta sig att blanda" hej vilt "...

Den vita pärlhyacinten längst fram får bo i sin egen kruka..
sparade t.o.m lappen på blomman ...

Terracotta krukor är ju vackra i sig själv ...

....

Tänkvärt !

En av de största
energikällorna
är stoltheten över 
vad man gör...

.....

KRAM !


5 kommentarer:

  1. Kloka ord och så fint du planterat, fint med fönstret med.
    Ha en riktigt skön lördag
    AC

    SvaraRadera
  2. Med alla söta blommor samlad sådär blev det ju riktigt rart.
    Bra planterad.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Gomorron !!!

    Jättevårigt och fint, fönstret med björkkransen var oxå jättefint

    Ha en skön lördag, kram kram

    PS Har en superkollega som är min privata datorrådgivare, fniss ... e oxå jättedålig på datorer

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gjort!

    Och vad kul att du träffade Malin i Norge..*haha*, måste vara ödet!

    Älskar dina ordspråk!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Va fint o vårigt du gjort!
    Så härligt med solen o alla vårblommor nu!

    Jaa det är vaktelägg, vaktlar är som små små hönor kan man säga!
    Min vän F har ett gäng o dom lägger minst ett ägg om dagen!
    Du går googla på vaktlar så får du se!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera