söndag 6 november 2011

granris

Det ska vara massor av granris ...det ger en julkänsla....det räcker egentligen ....här har jag piffat till det lite ute på gården ....och så luktar det så gott !
Även lyktan som hänger på väggen har fått en kvist ....

I dag en helt vanlig söndag ...bara vara....
endel har sina funderingar på hur jag har tid och ork med min blogg ...och att pyssla så mycket ...
och på det svarar jag -....detta är ju min avkoppling här samlar jag all min energi...visst är vi alla olika ..med olika behov ...

TÄNKVÄRT !
Ingen mår bra av att åsidosätta  sina egna behov.
Vad kan du göra för att lyssna till dina behov idag ?

av ..Mia Törnblom .( denna kloka kvinna)

KRAM !..

9 kommentarer:

  1. Håller med, att gå hemma och plocka i egna tankar det är rena terapin, visst är det rogivande. Idag ska jag ta en runda i skogen och se om jag inte hittar lite lingonris. Nu börjar jag också bli lite sugen på att julpynta så smått. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  2. När jag känner mig stressad efter arbetet, då kopplar man verkligen av med litet hemmapyssel. Avkoppling för mig är inte att sitta i soffhörnet eller att lägga sig på sängen. Man gör det som är roligt: det är att koppla av, enligt mig. Kram på dig från Eva L.

    SvaraRadera
  3. Granris är så naturligt vackert och hemtrevligt..
    Ser jättemysigt ut det där :o)

    Kloka ord från en klok kvinna, tycker oxå hon är bra .... Har haft en fullspäckad lovvecka med barnen så idag ska jag unna mej en danskväll :o)

    Ha en fin söndag, kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder och det är så fint med granris, mer behöver man nästan inte. Julkänslan infinner sig nästan direkt. Mysigt.

    Må gott! Kramen Ina

    SvaraRadera
  5. Granris är juligt och snyggt och som sagt så doftar det ljuvligt..

    Att ta hand om sig själv och göra det man tycker är roligt är ju bästa batteripåfyllningen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ser så mysigt ut. Jag tycker också om granris och doften, men tyvärr tål jag den inte, haha.
    Tur att det finns andra barrväxter!
    Hoppas du får en fin vecka med pyssel och annat.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Jag har varit hundvakt i helgen, passade på att ta en tur till skogen med lilla Diva. Hittade fällda granar, där jag kunde plocka ris... Det blev så fint i min gjutjärnsgryta...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Ja nu går det snabbt till advent, jag ska nog ut imorgon och plocka lite granris,,,
    Självklart ska man göra det man mår bra av och att fixa och dona hemma är rogivande,, man ska inte bry sig vad andra tycker och tänker,,,
    Ta nu hand om dig och gör sånt som du mår bra av och som gör dig glad:)
    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Granris är juligt och så snyggt .Fina bilder Kram Karina

    SvaraRadera