söndag 27 november 2011

advent

Då är det 1a advent idag ..knappt så man fattar det ...det är ju lite konstigt väder utanför ...stormar för fullt ...så den rätta känslan har lite svårt att infinna sig ...men man får göra det bästa ..tända ljuset å sätta på lite julmusik ...
I vårt spa där har jag pysslat till det lite också ...jag har haft en krans liggande länge ..passade inte riktigt in tyckte jag ..men nu så fick den ett hjärta över sig ..blev lite bättre ...när det är mörkt ute så lyser den så vackert ...tillsammans med det slitena fönstret så fick den en annan känsla.....

Ha en skön 1a advent ....

Tänkvärt !
Oavsett 
vad som händer idag
väntar en orörd dag ,
imorgon ...


KRAM !

10 kommentarer:

  1. Härligt med advent,så fint du pyntar.Jag gillar också det 'vita' mer o mer.sonen får dra på med tomterött inne på sitt rum.men ibland piggar rött upp! ja,vilket busväder runt knuten!
    Hoppas du ändå kommit i stämning.Det är en fin tid vi har nu! kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Trevlig första advent på er i stugan.
    Nej du julstämningen känner man inte förräns mörkret faller.
    Vad jag gillar din stora röda stjärna i köket ser så härligt ut.

    SvaraRadera
  3. Åååå vad fint du har pyntat.Önskar dej en skön och mysig 1:advent.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Tror jag tar min orörda dag nu. Idag får det bli ljuständning men en kopp kaffe och pepparkakor.
    Skulle i och för sig inte vara fel att vara på ett Spa idag Sambon och jag firar 12 år
    Mys nu till och njut
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är härligt med advent, fast vädret visar sig inte på sin bästa sida.

    Ha en underbar 1:a advent!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni har en fin första advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Ja nog måste vi hålla i hatten idag;))) Fy vilket väder!
    Vi får mysa inne istället med mycket ljus och glögg;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Ja vilket väder vi har, stormar för fullt ute minns ju stormen Gudrun och så illa hoppas jag inte det blir igen,,,
    Ja du fatet köpte jag hos Fröken Knopp förra året, gillar det mycket,,,
    Så mysigt du har fixat det vid ert spa:)
    Ha det så gott kram Helene

    SvaraRadera
  9. Å! Vad mörkt vi har just nu .. Storm å ingen ström ..tur att jag kan blogga på nätet iallafall.. Kikar runt till er...kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  10. Nämen har ni ingen ström Jeanette? Riktigt kusligt som det stormar ute nu. Wilma vill inte gå ut, tom hon tycker det är otäckt. Mysig adventsljustake du fixat till. Skulle bara ner till köket och hämta te och så blev jag sittandes bland bloggarna...hihii

    Fin adventskväll, tur du kan blogga ialla fall :-))

    Kraaam Paula

    SvaraRadera