fredag 25 november 2011

vita stjärnor

Så här ser det ut hos oss just nu ...det mesta går fortfarande i vitt i vårt vardagsrum ...vita stjärnor är så vackert tycker jag !När man kör i en enhetlig färg då kan man ha flera saker utan att det känns rörigt....Den vita färgen ger ett lugnt intryck ...
En annat fönster i vardagsrummet ..vit stjärna även här...jag provade faktiskt att sätta till röda kuddar ..men Nej ! det kändes bara rörigt ...så de åkte väck igen ....

Tänk vad man håller på att fixa hela tiden .....ibland behöver man stanna upp ....

Tänkvärt !
Vi lever i ett bråttom samhälle
vi ska alltid vara nåbara...
vi ska alltid vara på topp...
relationer och arbete ska fungera....

Men mycket av brådskan skapar vi själva...

Tänk om vi skulle stanna upp en stund 
och låta brådskan gå över .....

Kanske dags att stanna upp ibland ,,detta glömmer man så lätt! 


H a en bra dag ! kram ....

10 kommentarer:

  1. Superfint o mysigt hos dig!
    Håller med, men i köket o på några andra stället tar jag fram lite rött!

    Ha en fin fredag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Åh vad vackert vardagsrum du har!!!!! Så otroligt fint:))))
    Tack för titten:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. När kommer Sköna hem till dig och gör ett reportage. Fantastiskt vackert och genomtänkt.
    Jag har äntligen lärt mig att stanna upp. Det drar lite i magtrakten ibland men då motar jag snabbt bort vilja att jag måste finnas med överallt. Nej hemmet är guld värt och så småningom har jag nog också fixat till det som jag vill ha. Har bestämt mig för att ta det lugnt och verkligen fundera igenom hur det ska se ut här hemma för att vi ska trivas. Får väl fortsätta följa dig och bli inspirerad
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. ÅÅåå vilket underbart vardagsrum du har bara så himla snyggt!Kloka ord du skriver även tanlvärda.Önskar dej en mysig fredag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Åå så mysigt och harmoniskt vardagsrummet är i adventsskrud, jättefint ...

    Trevlig helg, kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Hej Jeanette!! Så fint du har gjort!! Fick veta något kul i dag!! Välkommen! Trevlig första advent!! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Du har så fint hemma hos dig. Man blir full av inspiration av att på din blogg. Jag följer dig dagligen. Tack för alla fina inlägg du gör. Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det i vardagsrummet! Ja du jag känner likadant att för mycket rött inte är så lugnt och vilsamt så här har inga julgardiner i köket kommit upp,,, ja att stanna upp är viktigt..
    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Ohhh du har fått upp stjärnorna, så mysigt det blir med adventssken, de lyser upp så fint. Adventsstakarna ska jag sätta upp imorgon sen hoppas jag få upp alla stjärnor på söndag, alltid i sista minuten...ha ha, det är lite fix att få upp allt pynt minsann :-)
    Söta små svampar i förra inlägget, har du köpt dem på logen? jag kikade såna där för ett tag sedan och nu ångrar jag mig att jag inte köpte ett par stycken, de är så himla charmiga :-) Fin helg. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  10. Så himla snyggt och mysig du har det!!! Kram Johanna

    SvaraRadera