fredag 11 november 2011

pippi vantar

Ja vad ska man skriva om idag då ? Kanske inte läge och skriva om en helt vanlig  Fredag ..för den kännns lite tuff idag ... För tillfället så är det ett steg upp på stegen å två steg ner ...jag tycker inte om att skriva om sjukdomar men ibland så stannar man upp mitt i livet pga ..någon otäck händelse ....Min otäcka upplevelse var att åka med ambulans pga att jag fick en allergichock häromdagen ...efteråt en sådan pärs så känner man sig rättså överkörd i hela kroppen ...Men nu är jag på benen igen ...den sega lilla gumman förgås inte så lätt ...hi.hi...Men nu tycker jag att det räcker ...nog om detta! 

Kanske dags att plocka fram lite varmare kläder nu ..bara 5grader i morse ....lite roliga pippi vantar till mig...
Visst kan jag ha det ! trots min höga ålder ...dessa hittade jag i ullared sisst ...passar perfekt till min röda jacka ...ser lite glatt ut ..Kanske känner man sig som pippi !
 och det är kanske inte så dumt ...det är ju en pigg tjej !
Och det vill ju jag med vara...

Tänkvärt !
Motgångar kan vara trappsteg till framgång !
av .Mia.T.

Det ska jag tänka på ...KRAM .till er alla som kikar in till mig dagligen ...

6 kommentarer:

  1. Här pratar vi inte hög ålder.
    Jag har också "Pippi" och då kan man prata om ålder.Hi hi, men det bjuder jag på.
    Kram June

    SvaraRadera
  2. Usch då det lät inte bra ...men hoppas du klättrat upp igen..jag är oxå på den där stegen just nu..men det är bara att sträva uppåt igen..Men absolut kan du ha "pippi"trots din "höga" ålder..hihihi..Den där Pippi vi har inom oss är bra att ta fram lite då & då.. Ha en skön Fredag gumman
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  3. Men hua vännen, allergiska reaktioner är verkligen inte att leka med .... Skönt att det känns bättre nu igen då :o))

    Men åååå vilka fina Pippivantar, vill oxå ha, vart har du hittat dom ???

    Ha en mysigt fredag, kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Usch då, vad otäckt med allergichock, skönt att det gick bra ändå. Ja livet bjuder på små överraskningar ibland. Hoppas du mår bättre nu.

    Söt pippitröja och vantar, du det har jag en också, som egentligen är Emmys men jag lånar den jämt...hihiii och vi är väl unga i sinnet precis som Pippi eller hur?? :-))

    Ja jag kanske kommer inom någon dag, skulle behöva lite granris i blomlådorna :-) Men jag hör av mig först såklart. Nähe, nu är det Idol dags igen...Ha en fin kväll.

    Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  5. Usch vad otäckt med allergichock,,, hoppas du har fått medicin med dig hem och att du mår bättre!!

    Ja se Pippi är en glad och pigg tjej precis som vi så visst kan vi ha pippi vantar och halsduk..

    Ha nu en riktigt skön helg och njut av nuet:) Kram Helene

    SvaraRadera
  6. Fiiina pippivantar o halsduk! Man blir aldrig för stur för Pippi. ;)

    SvaraRadera