måndag 14 november 2011

lilla hallen

Måndag igen ! tänk vad veckorna tickar på ...nu kommer snart den allra mysigaste tiden ..den innan jul ....då man bara längtar ...och saker som man pysslar med ....läste i tidningen häromdagen om en tjej som har bullerbyns jul som förebild ..och det ligger nog lite i det ..den gammaldags julen verkade så  trygg och harmonisk ..kanske det en vilsen själ söker ....som jag ...

Igår så städade jag iallafall lilla hallen ...den får vara vit ett tag till ..innan det röda smyger sig fram ...

tänkvärt ! 
Om du gör vad du alltid gjort ,
får du samma resultat som du alltid fått...

Det stämmer så bra , tycker jag ...KRAM !

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Du har en härligt, fin och välkomnande hall. Jag har smygstartat med det rödvita. Lääängtar till advent. Tankevärda och kloka ord. Ha det gott!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också. räknar dagarna tills det blir första advent. Känns som om då går startskottet
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ljust och välkomnande i din hall..visst längtar man nu..men jag försöker hålla mej på mattan..hihihi...mina självhäftande spetsar köpte jag på Jula..om jag minns rätt.. tänkvärda ord du delar med oss
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  4. Snart börjar jag längta efter jul...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ja vad tiden går snabbt, snart är det advent,, ska bli mysigt att sätta fram lite ljusstakar,,,

    Jag har faktiskt tjuvstartat lite med lite rött i hallen,,,,

    så fint du har det i den hall:) visst stämmer ditt ordspråk,,,,

    Ha det så gott kram Helene

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig hall du har!
    Superfina kransar i förra inlägget!

    Ha en bra dag!

    Kram Liza

    SvaraRadera