torsdag 24 november 2011

Julfint på verandan

Massor av julpynt kan man hitta i skogen ...jag plockade med mig lite hem häromdagen ...jag har en zinkbalja på ute verandan som det fick ligga i ...Vem säger att man måste köpa dyra julblommor för att få den rätta känslan ? detta blir lika mysigt tycker jag ...eller hur ?

Jag gillar dessa gammaldags svamparna nu igen ..Tankar på min mormors adventsljusstake dyker upp i minnet 
Nu har äntligen den gamla jutesäcken fått komma till nytta ...som dekoratonsfilt på utemöblerna , som ser lite tråkiga ut nu utan de vita dynorna ...kanske någon som känner igen den ? 

Och nu blir katten glad också ..han vill så gärna in å ligga här...men när de vita dynorna är där såå...NEJ !

Som ni vet så gillar jag små ordspråk ...de hjälper mig i min vardag ..

Om du tror att du kan
så kan du .
Om du tror att du inte kan får du rätt .

visst är det så ...

KRAM !

6 kommentarer:

  1. Älskar dina ordspråk, dom är så kloka. Och sen är du så duktig på att pyssla följer din blogg varje dag. Sluta aldrig. Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  2. Nej varför skall man köpa dyra dekorationer när man har dem runt knuten.. Mysigt och fint..

    Ha nu en bra dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Håller helt med om skogens skatter :o) Så lyxigt att bara gå ut och hämta ...

    Mysigt att ha en glasveranda, vill oxå ...

    Ha en bra dag i finvädret, Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Ja du det tankesättet kan hjlpa många. Man ska inte söka smått när man oftast mår bra i det lilla.
    Jag var precis på väg att köpa vitmossa igår men som tur var stannade jag upp. Det finns ju en skog där det är gratis
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var har du fått tag på jutesäcken... vill ha.
    Världens bästa pyssel butik, är skogen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Va mysigt du har det! Härligt hus!
    Tack söta för att du kikade in till mej, va glad jag blev!
    Kram CC

    SvaraRadera