måndag 7 november 2011

lilla verandan

Lite julstämning på lilla verandan ...tänk så skönt att slippa snön inne på verandan i år ...nu kan det snöa hur mycket det vill och ändå så är det torrt härinne ....och så kan ju jag pynta hur mycket som helst ....för rätta mysstämningen ..ibland så tror jag att jag skulle levat på tidiga 1900-talet och fått uppleva gammaldags jular ....tänk att få en riktig äktighets känsla ..hm ! hoppas ni förstår vad jag menar .......
En krans av lingonris...egenhändigt gjord! kanske skulle man satsa på kransbinderska ..jag har ju gjort några stycken nu ...kul att få vara kreativ ...
Lilla granen med en bit papper om sig ! 

Ett tips  ! 
Gör ett besök på husebys julmarknad ..utanför växjö ..här får ni uppleva en gammaldags jul ...
Här finns det mesta av den känslan ...vi var där i går ...såå mysigt ! KRAM !

8 kommentarer:

  1. Jag har oxå hört så mycket positivt om Huseby av min väninna..kanske får bli ett besök:)

    Fina kransar du gör, jag måste ta tag i & försöka..älskar kransar i alla de former!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jättefin lingonkrans...och fiffigt att ge lilla granen lite papper som "kruka"...snyggt. Ja nu går det mot den mysigaste helgen på året advent och JUL...härligt att ha en så fin veranda att pynta..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  3. Min mamma skall till Huseby idag och hon gillar det skarpt..
    Inget Huseby för mig i år heller, jobbar och skall till Ullared denna veckan..
    Har ju en liten utställning hos Jennifers ikväll med, skall bli kul =)

    Så fint på er veranda..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ja du, Huseby är ju bara så mysigt. Eftersom jag har arbetat denna helgen, får det kanske bli ett besök helgen som kommer. Fin krans och den lilla granen. Jag skall iväg på en promenad och plocka med mig en liten gran. De luktar så gott. En försmak av julen. Hälsningar Eva L.

    SvaraRadera
  5. Din marknad är det lite långt till. Vi har en gammaldags marknad på Norra berget. De som står i stånden har gammaldags kläder och det är så härlig julstämning. Hoppas vi får lite vitt marken också är ändå vackrare när snön fallit
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Jeanette! Så fint det blev på er veranda, så mysigt att kunna julpynta där utan att de snöar in :-)) Härligt!!! Ja Huseby har jag hört många som rekommenderar, får väl åka dit, det verkar vara jättemysigt.

    Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut... en gammaldags vore underbart.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Så mysigt att julpynta på verandan och slippa snön där:) Ja Huseby julmarknad är en mysig marknad, jag brukar åka dit få se om jag hinner dit i år... Kram Helene

    SvaraRadera