lördag 26 november 2011

rött i kösfönstret

Lördags morgon ! å jag vaknar med tuppen ...suck ! Ligger kvar i sängen men kan inte somna om ..visst är det tradigt ....ja,ja.... I dag så får ni se mitt köksfönster ...här har jag faktiskt lite rött i köket ..det är juligt å fint  !jag sätter fram allt till advent även tomtar, de få som jag har ...Min vännina är alltid tidig med det ..och jag har tagit efter henne ...det är ju så liten tid att njuta av allt det fina ...sedan är jag snabb att plocka bort det istället ..tröttnar så snabbt efter julen...
Rött piggar faktiskt upp ..eller hur ? men det måste passa in annars blir man störd av den starka färgen ...


Idag så blir det en liten slappa dag ! inga måsten ...skönt ! 
Det blir bara lite matlagning för min stora tjej kommer hem med sin kille å hälsar på ..kul !

Tänkvärt ! 
Vi mår bra av att ta till oss
vardagens glädjestunder...


KRAM !

Förresten vad glad jag blir av alla goa kommentarer som  ni skriver ..
det gör en taggad att fortsätta blogga ....

5 kommentarer:

  1. Jag försöker att inte blanda färger. Ska det vara rött så blir det rött med inslag av vitt och tvärtom. Alla nya julfärger, rosa, lila etc skulle jag aldrig tänka mig. Gen mörkare gröna färgen tycker jag om att kombinera med. Så klart du får kommentarer din blogg är värd det
    kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint !!!

    Jag har oxå ganska mycke rött iår, det kändes rätt liksom, varmt å mysigt :o)

    Hoppas ni får en skön kväll och en mysig middag då, kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej svejs! Ja visst är det tradigt när man vaknar tidigt och inte kan somna om, jag sover oxå dåligt i perioder och det är ganska jobbigt,,,

    så söta små tomtar du har i ditt fönster, jag har plockat fram det mesta så man får njuta av det mer än någon vecka,,,

    Så härligt att dottern kommer hem visst är det roligt att laga lite go mat och bara njuta av att umgås,,,,

    Ha en skön och avkopplande adventshelg kram Helene

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert julfönster!
    Jag som egentligen inte gillar rött, men d var jättefint!
    Ha en alldeles underbar 1:a advent idag!
    Här får vi se om d blir nån julskyltning för det blåser halv storm;)
    Kram CC

    SvaraRadera